maandag 12 januari 2015

Tag: My make-up story


De My make-up story tag bestaat al een tijdje, maar toch wilde ik hem graag voor jullie invullen. Ik heb de tag op verschillende blogs gezien en ik vind hem erg leuk !

 
Hoe oud was je toen je met make-up begon?

Ik begon pas echt met make-up dragen toen ik in de 3de klas zat, dus vrij laat. Ik droeg toen foundation, mascara en ik tekende mijn wenkbrauwen bij. Alles heel minimaal en natuurlijk dit vond ik gewoon mooier.

Hoe ben je met make-up begonnen?

Mijn interesse voor make-up begon ongeveer toen ik in de eerste klas van het Roc zat, ik begon blogs te volgen en op Youtube keek ik tutorials. Ik begon steeds meer te experimenteren met make-up en mijn liefde hiervoor groeide met de dag. Ik kocht steeds meer make-up en begon al een behoorlijke stash te krijgen. Gelukkig wist ik vanaf dat moment waar een product aan moest voldoen en wat voor mij werkte. Ik begon ook steeds meer producten te kopen doordat ik blogs las, en als de limited edition's in de winkel lagen dan kocht ik die.

Wat zijn enkele van je favoriete merken?

Mac staat op nummer 1 voor mij, ze hebben vooral prachtige lipsticks ! Ik ben ook heel erg benieuwd naar de andere producten van Mac, maar mijn interesse ligt vooral bij de lipsticks. Als ik ga kijken naar drugstore producten ben ik gek op L'OrĂ©al, Maybelline, Revlon en Catrice. 



Wat betekend make-up voor jou?

Make-up betekend heel erg veel voor mij, ik draag het als het aan mij lag het liefst elke dag. Ik kan heus wel een dagje zonder, maar met make-up op voel ik me veel zekerder en meer mezelf ! Je kan je pluspunten naar voren doen komen en je minpunten verbergen. Als ik bezig ben met mijn make-up doe ik dit altijd met muziek op, dit is voor mij echt even een momentje voor mezelf en het werkt ontspannen. Daarna voel ik me altijd blij omdat ik mezelf mooi voel en even heb kunnen ontspannen. Ook is het dat ik lekker creatief kan zijn, waar ik van hou.

Als je maar 4 producten op je gezicht zou mogen dragen, welke zouden dat dan zijn?

Foundation draag ik heel graag, mijn huid word egaler en stralender, ik teken mijn wenkbrauwen ook bij omdat die licht zijn en ik donker haar heb en het er anders niet mooi uit ziet. Ook kan ik echt absoluut niet zonder lipstick, na elke maaltijd of als ik iets gedronken heb werk ik het bij. Mij zal je ook echt nooit zonder lipstick de deur uit zien gaan. En als laatst mascara, dit doet echt wonderen voor mij ! Ik heb namelijk hele lange wimpers en die komen dan mooi tot zijn recht.



Wat vind je het leukste aan make-up?

Je kan er lekker creatief mee zijn en het is heel ontspannen om je op te maken. Elke keer als er nieuwe producten uitkomen klopt mijn hart net ietsje sneller, ik word er zo enthousiast en blij van ! Elke dag kan je wat anders proberen en je kan er alle kanten mee op.

Wat vind je van drogisterij make-up versus duurdere merken?
 
Ik houd van beide, zolang het goed zijn werk doet en een goede pigmentatie heeft ben ik tevreden. Maar toch gaat mijn voorkeur naar high end merken, ze hebben vaak meer kleuren, een super pigmentatie en blijven lang zitten.

 
 
Welke tip heb je voor beginnende make-up gebruikers?
 
Blijven oefenen en vooral doen wat je zelf leuk vind. Er zijn geen regels verbonden aan make-up als jij bijvoorbeeld graag eyeliner met een wing wilt dragen elke dag doe dat dan ! Je kan vooral heel veel leren door Youtube, ik heb het zelf ook op die manier geleerd.
 
Welke make-up trend heb je nooit begrepen?
 
De gebleekte wenkbrauwen, wenkbrauwen vormen en doen gewoon zoveel voor een gezicht. En als je ze niet ziet is dat gewoon niet mooi..
 
Wat vind je van de beauty community op Youtube?
 
Top ! Je kan er super veel van leren al die tutorials, ook zijn shoplogs, make up stashes enzovoort erg interessant.
 
 
 

3 opmerkingen: