donderdag 25 september 2014

Skincare routine

Allereerst wil ik zeggen dat het erg belangrijk is om je huid elke dag goed te reinigen, zowel in de ochtend als in de avond. De meeste zouden wel denken moet het ook in de ochtend dan? Ja, eigenlijk is dit wel het beste want als je dit doet is je huid goed schoon en voorbereid op de make-up die jij de hele dag zal gaan dragen.

Ik zal hier wat gevolgen neerzetten om duidelijk te maken waarom het zo belangrijk is om jou huid dagelijks goed te reinigen.

- Voordat je gaat slapen is het belangrijk om jou huid goed te reinigen, ik weet namelijk uit ervaring dat als ik denk ' dat haal ik er morgen ochtend wel van af ' dat het dan juist mis gaat. Want als je dan bijvoorbeeld nog foundation op hebt kunnen je poriën verstopt gaan raken en dat terwijl de huid zich in de nacht gaat herstellen en vernieuwen. Dus mijn tip is altijd de huid reinigen voordat je gaat slapen, ook al hebben we er niet altijd even veel zin in toch is het belangrijk om te doen. Je zal vanzelf zien dat je al veel minder onzuiverheden zult hebben als je dit toepast. 

- Als je mascara er nog op zit kan dit erg gaan irriteren. Er kunnen stukjes van de mascara in je ogen komen terwijl je slaapt en als je wakker word wrijf je al voor je het weet in je ogen, en hup dan gebeurd er weer precies hetzelfde. De stukjes van de mascara komen in je ogen terecht en dit kan er voor zorgen dat je ogen rood en opgezwollen zullen zijn.
- Je huid kan dof worden wat inhoud dat hij er minder levendig uit zal zien en niet meer zoveel glanst als normaal. Dit komt ook door de verstopte poriën.

Wat te gebruiken voor het verwijderen van de make-up? 

Net wat jij het fijnste vind bijvoorbeeld Reiniging’s melk, Reiniginsgel of een wat nieuwer product namelijk het Miccelair water. Deze zijn er in verschillende prijsklassen. Vervolgens kun je ook nog een tonic gebruiken, dit doe ik zelf wel altijd omdat het er voor zorgt dat echt alle make-up er van af is, het verminderd rode vlekjes en het zorgt er voor dat mijn huid zacht word. Vervolgens gebruik je een dagcrème voor in de ochtend en nachtcrème voor in de avond, Je kan ook nog eventueel een oogcrème gebruiken mocht je dit fijn vinden, dit om de huid te hydrateren.

Voor extra verzorging kun je 1 keer per week een masker gebruiken, ik zelf vind de dr van de Hoog maskers heel fijn ! Soms gebruik ik ook nog een neusstrip zodat de poriën weer helemaal gereinigd zijn, dit is optioneel.

Reinig jij altijd je gezicht? En welke producten gebruik jij het liefst?








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen